Afdeling Content

_D124172_copy

In 2014 zijn twee vakbibliotheken ingehuisd in de UB, te weten Archeologie en Godgeleerdheid & Godsdienstwetenschappen en heeft de afdeling ook veel werk verzet voor de inhuizing van Rechten in 2015. Omdat een deel van de binnenkomende collecties naar het magazijn moesten, is hard gewerkt om magazijnruimte hiervoor vrij te maken. Door de inhuizingen ontstaat namelijk extra druk op de beschikbare ruimte in onze magazijnen. Er is veel werk verzet door het team Gedrukte Collecties om door inschuivingen ruimte te creeeren in het Zernike managzijn. In totaal heeft dat 2 kilometer extra ruimte opgeleverd. Om ruimte te maken voor dit type werkzaamheden zijn we per 1 september overgegaan van 9 rondes naar 5 rondes. Ondanks het feit dat het inhuizen van deze collecties en het vrijmaken van ruimte tegelijkertijd moest gebeuren, is deze ingewikkelde logistieke operatie keurig binnen de tijdsplanning afgerond.

Een belangrijke overgang voor de afdeling Metadata, mede in verband met de overgang naar het Worldshare platform, is het werken volgens de internationale RDA standaard. Vanaf september 2014 vindt in de volle breedte metadatering volgens RDA plaats.