Afronden Project Herontwerp Publieksdiensten UB gebouw (HPU)

Projectleider Mischa van Delden belicht de learning grid

In oktober organiseerde de Projectgroep twee bijeenkomsten voor alle bibliotheekmedewerkers met de presentatie van het HPU-eindscenario. Na iets meer dan een jaar werd dit grote project op deze wijze  afgerond. De projectgroepleden zijn op diverse werkbezoeken in het land geweest om te kijken hoe andere bibliotheken anticiperen op een veranderende vraag vanuit hun universiteit. Er is literatuuronderzoek gedaan door de projectgroepleden en er is een klein onderzoekje gehouden onder de studenten in de UB, Bibliotheek Letteren, Bibliotheek Rechten en de Bibliotheek Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap.

Het eindscenario laat  zien hoe de Projectgroep elke verdieping van het UB gebouw heeft heringericht en ook wordt beargumenteerd waarom de Projectgroep tot bepaalde keuzes is gekomen.

Halverwege het HPU-project werd bekend dat de bibliotheken gaan clusteren met als gevolg dat collecties en teams inhuizen in de UB (GMW is nog niet bekend). De Projectgroep heeft daarop moeten anticiperen en de plannen her en der op creatieve wijze  moeten wijzigen en aanpassen.

Het eindscenario dient als input voor het vervolgproject Renovatie dat direct aansluitend van start is gegaan.