Slapeloze nacht

Ook in 2012 bleef de Universiteitsbibliotheek eenmaal een hele nacht open, de zogeheten Slapeloze Nacht.

In examenperiodes ijveren studenten steevast voor (nog) langere openingstijden van de bibliotheek; om hier op bescheiden wijze aan tegemoet te komen, en omdat zo’n nacht een goed middel is om de banden met onze gebruikers te versterken, bleef de UB in de nacht van 18 op 19 januari 2012 open.

Kick-off1

Directeur Marjolein Nieboer heet de studeerders welkom

Directeur Marjolein Nieboer heette in het trappenhuis de studeerders hartelijk welkom, waarna op gezette tijden kleine activiteiten waren gepland. Zo was er het feestelijk onthaal van de dertigmiljoenste bezoeker sinds de opening van het gebouw! De Chinese studente Lui Xiaowan die voor het eerst in de UB kwam kijken, wist niet wat haar overkwam…

30miljoen1

De 30 miljoenste bezoeker!

Uiteindelijk waren er in de eerste uren na middernacht nog enkele honderden studenten in het gebouw; de algemene indruk was dat men niet zozeer de hele nacht op wil blijven (dat is ook slecht voor je concentratie bij een tentamen), maar wel nog even langer door wil gaan dan tot middernacht, de reguliere sluitingstijd.

VollePrullie

Museum2

Een medewerkster van het Groninger Museum geeft een virtuele rondleiding (‘ogen dicht!’)

Ochtendgym1

Ochtendgymnastiek, onder leiding van Johan Poppinga

Toch waren er enkele tientallen diehards die de hele nacht doorgingen: bij de ochtendgymnastiek onder leiding van Johan Poppinga strekten een veertigtal studenten de beentjes, waarna men in de kantine genoot van een welverdiend gratis ontbijt.

ontbijt1

Ontbijt voor de overgebleven diehards