Klanttevredenheidsonderzoek

Concentratie

Met het “Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) 2011” heeft de Bibliotheek RUG de klanttevredenheid, het belang en het imago van de bibliotheek gemeten onder haar gebruikers, de studenten en medewerkers van de universiteit. Dit KTO vond plaats naar aanleiding van de reorganisatie van de bibliotheek in 2008-2009. Ook zijn in het onderzoek enkele vragen gesteld over nieuwe ontwikkelingen, zoals de inrichting van een learning grid in het UB-gebouw.

De respons op het onderzoek was goed. De bibliotheek ontving ruim 3500 ingevulde enquête formulieren retour. De uitkomsten van het onderzoek worden begin 2012 verwerkt tot een evaluatierapport voor de opdrachtgever, het College van Bestuur van de RUG en voor intern gebruik bij de bibliotheek. De bibliotheekorganisatie hoopt met de uitkomsten nog beter tegemoet te komen aan de wensen van de gebruikers. In 2013 wordt het onderzoek herhaald.